Sunday, May 23, 2010

INSPIRASIKU

Aku harap segalanya kembali keindahnya
kembali membancuh warna
dan menulis sesuatu
tentang diriku yang pelupa

terlalu banyak inginku tuliskan
tetapi aku sudah berada di antara
banyak persimpangan
dan aku tidak ingat lagi
di mana cerita ini harus bermula

aku berjanji
untuk menjadi seseorang yang lebih baik
teliti dan sabar
aku akan teruskan perjuangan ini
impianku sejauhnya
walaupun mungkin suatu hari
tidak lagi akan dihargai

aku akan terus mencuba
mengharunginya
untuk melupakan
perit jerih sakitnya
luka silam dulu

maafkan aku
jika mungkin nanti merindui kamu
menghayati indah itu
aku ingin menyentuh kenangan
sesejuk embun di taman

kau inspirasiku
puisiku lagu
lukisan tercantik terindah
tertulis rindu di mana- mana
manis senyumu tidak dapat kulupa
walau pun berjauhan
bayanganmu akan terus bersama
aku hanya ingin melukis wajahmu
membelainya dengan lembut warna.

1 comment:

setiakasih said...

kembalilah duhai indah
ke hatinya penuh taman
kembalilah duhai janji
ke hatinya penuh setia
kembalilah duhai rindu
ke hatinya penuh mesra

inilah doaku buatmu,
inspirasiku.