Saturday, October 11, 2008

BUAH LETUP


Buah ini pun semakin sukar di temui. Sewaktu kecil dulu inilah buat kegemaran kami. kalau masak warnanya kuning didalam kepongpong. Manis rasanya macam biji selasih.

2 comments:

denanz said...

dulu di kampung, buah letup menjadi rebutan antara aku, burung dan tikus. kadang2 aku menang. dapat yang masak ranum. sedap. tapi selalunya burung dan tikus la yang menang. ceh. cilakak.
la ni balik kg pun takdak dah buah letup. adoi, indah sungguh kenangan dulu.

ABD. GHAFAR BAHARI (GOPA) said...

kampong aku ada la sikit lagi. tapi tempat aku kira masih dusun dan hutan lagi la.tu pun nak cari buahnya yang masak dah tak sempat lagi. Aku teringin sangat nak lukis semula pokok ni, takut budak- budak la ni nanti dah tak kenai lagi.